Isnin, Januari 04, 2010

BERSAHABAT....

Alhamdulillah aku dikurniakan
persahabatan,
Satu ikatan yang suci murni,
Lebih indah dari permata,
Lebih manis daripada manisan,
Aku menghargainya,
walau tidak mampu dengan berada disisinya,
aku usahakan dengan mendoakan kesejahteraannya...
Aku bahagia dengan senyumannya,
walau bukan untuk diriku.
tapi cukup menandakan yang dirinya
sedang bahagia...




Tapi...
aku khuatir wahai sahabat,,,
akan "persahabatan kita"
adakah mampu bertahan hingga ke dunia sana...
wahai sahabat,
aku amat takut sekali,
dengan peringatan daripada ALLAH swt:
Allah swt berfirman, ad-Dukhaan : 40-42,
"-sesungguhnya hari pemutusan hukum untuk memberi balasan, ialah masa untuk mereka semua berhimpun,
-iaitu hari seseorang kerabat atau SAHABAT KARIB tidak dapat memberikan perlindungan kepada kerabat atau SAHABAT KARIBNYA dan mereka pula tidak diberi pertolongan (untuk menghapuskan azab itu)"
-kecuali orang yang telah diberi rahmat Allah: sesungguhnya ALLAH jualah yang Maha kuasa lagi Maha Mengasihani"

Wahai sahabat,
bantulah dirimu dalam mengenal erti cinta pada ILLAHI,
wahai sahabat,
bantulah diriku juga dalam mencintai NYA,
Wahai sahabat,
sama-samalah kita meraih cinta yang AGUNG ini,
moga "persabatan kita",
Senantiasa dalam redhaNYA...
Wahai sahabat,
dalam bersahabat keranaNYA,
Akan timbul perasaan sayang dan kasih,
takkan hilang walau jauh dimata,
takkan pudar walau jarang berjumpa,
takkan lentur dimamah usia,
takkan goyah walau bergegarnya dunia,
kerana,
dirimu wahai sahabat....
senantiasa muncul dibibir doaku,
ketika sedang bermunajat pada Illahi..

p/s : Jom berdoa bersama2...untuk kesejahteraan didunia dan diakhirat...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan