Khamis, Mac 05, 2009

reaksi SYAITAN di hari yang dijanjikan





Dan berkatalah pula syaitan setelah perkara * itu : ” sesungguhnya Allah telah menjanjikan kamu dengan perkara yang benar* dan aku telah menjanjikan kamu lalu aku mungkiri janjiku kepada kamu, dan tiadalah bagiku sebarang alasan dan kuasa menguasai kamu selain daripada aku telah mengajak kamu lalu kamu terburu-buru menurut ajakan ku itu, maka janganlah kamu salahkan daku tetapi salahkan dirimu sendiri, aku tidak dapat menyelamatkan kamu dan kamu tidak dapat menyelamatkan aku, sesungguhnya dari dahulu lagi aku kufur ingkar (perintah tuhan) yang kamu sekutukan daku dengan NYA, sesungguhnya orang2 yang zalim (meletakkan sesuatu sesuatu bukan pada tempatnya) beroleh azab yang tidak terperi sakitnya.

(Ibrahim:22)

Huraian Ayat
* yakni setelah selesai masing2 dihitung amalnya dan menerima balasan
* yakni Allah berjanji melalui rasul-rasulNYA akan menyelamatkan orang2 yang beriman dan taat.



p/s: pastikan kemahuan kita bukan kemahuan syaitan,,,(>.<)

sob sob, kadang2 tak sedar dalam solat sebenarnya terikut ataupun terpedaya

dengan godaan syaitan, ada je fikiran-fikiran yang tak diundang menjelma..astagfirullah

lalai nya diri ini...(T.T)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan