Khamis, Mei 14, 2009

takpe..Maa,senantiasa maafkan anak2 Maa..



"Maa,orang mintak maaf...".kataku bila terasa kata-kataku sebentar tadi begitu kasar bahasanya.
"tak pe, Maa senantiasa maafkan anak-anak Maa dan doakan anak-anak moga senantiasa bahagia dunia dan akhirat", balas ibuku lembut.

Begitulah insan yang bernama IBU, sikap sabarnya terhadap karenah anak-anak memang senantiasa terserlah.
KESABARAN seorang ibu itu, sejak di amanahkan untuk melahirkan seorang khalifah ke dunia sehingga besarnya khalifah tersebut tetap sama tidak berubah!.

namun,
kekadang khalifah yang bernama anak ini, begitu mudah terkoyak kesabarannya mungkin dek kerana masih muda,darahnya begitu cepat mendidih..
kekadang khalifah yang masih muda ini juga, begitu mudah terasa seperti di kongkong oleh bunda tercinta,mungkin kerana pengaruh suasana yang begitu hebat sehingga terasa tidak perlu lagi menerima apa-apa teguran daripada yang terlebih dahulu merasa asam garam kehidupan...
namun jua,
seorang ibu itu, tak mudah menyerah kalah dengan karenah anak-anak yang sedang membesar dan masih belum matang.
berkat kesabarannya anak-anak dididik dan diasuh sebaiknya.
sehingga lahirlah khalifah-khalifah yang memberi cahaya untuk seisi keluarga, seisi masyarakat dan sebagainya..
semoga ibu-ibu di dunia,senantiasa di berkati ALLAH dan senantiasa di beri taufik dan hidayah dalam mencorak kehidupan keluarganya dalam melahirkan khalifah ALLAH di muka bumi..
p/s:bersama:
apa pun, dipohon bersama-samalah kita yang masih bertitlekan seorang anak kepada ibu yang masih ada di dunia ini untuk tidak segan silu memohon kemaafan daripada ibu...jika boleh,setiap kali bermulanya atau berakhirnya percakapan antara kita dan ibu...








Tiada ulasan:

Catat Ulasan