Selasa, Mac 30, 2010

Aku cuba mencintaiMU Tuhan,,,,,

aku cuba mencintaiMU Tuhan
tapi tidak juga terasa
aku cuba berkali-kali pun
tidak terasa apa2 jua
aku fikir2 kan nikmat MU
aku kenang 2 rahmat MU
agar nampak kemurahan MU
namun aku belum juga jatuh hati denganMU
aku susah hati aku sedih selalu
mengapa terjadi begini
mengapa cintaku padaMU
belum berbunga lagi
sedangkan aku tahu aku akui
nikmatMU terlalu banyak padaku
kalau hendak dihitung
tidak mungkin dihitung..
aku iri hati selalu
cerita dan berita
orang soleh zaman dahulu
hebatnya cinta mereka padaMU
hilang selera makan keranaMU
asyik memuja dan memujiMU
mensucikan dan membesarkan MU
terutama diwaktu malam yang sepi
diwaktu orang mimpi
mereka memujaMU.
.merintih padaMU
mengharapkan kasih sayang padaMU
air mata mereka membasahi pipi
adakalanya menitis kebumi
mereka merasa Engkau adalah segala-galanya
Engkau adalah hidup mati mereka
Engkau adalah dibibir mereka
Engkau adalah hati jantung mereka
tapi aku tidak begitu
ANGKUH KERAS hatiku
hingga kini aku belum mencintai kekasih agungku
baru aku sedar..cinta padaMU adalah anugerah
dan hidayahMU
bertuahlah dan berbahagialah
orang yang Engkau anugerahkan kecintaan padaMU
aku bilakah lagi Tuhan....dapat sedikit pun jadilah...
Aku tidak putus asa
aku cuba lagi
selagi ada nyawa dibadan
dihujung hidupku
kalau dapat pun
sudah cukuplah...
wahai TUHAN al-Hannan wal Mannan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan